Національний ТУ «Дніпровська політехніка» — відповідність Часу
INTER-site ua.jpg


Як створити ефективну співпрацю між викладачами України та ЄС з метою розробки цифрового освітнього контенту 


У межах Робочого пакета WP2 Національний технічний університет «Дніпровська політехніка» здійснив комплексне дослідження для аналізу потреб академічної спільноти України щодо цифрової трансформації освітнього процесу.

Склад дослідницької групи: 

🔹доц. Пілова К.П. — декан факультету економіки та фінансів 

🔹доц. Куваєва Т.В. — завідувачка кафедри маркетингу 

🔹доц. Пілова Д.П. — кафедра прикладної економіки, підприємництва та публічного управління 

🔹доц. Череп А.Ю. — кафедра відкритих гірничих робіт

    photo_2025-04-18_16-18-08 (2).jpg   photo_2025-04-18_16-18-04.jpg
    photo_2025-04-18_16-18-08.jpg

Метою дослідження було: 

1) визначити потреби, очікування та бар’єри для підвищення якості цифрового освітнього контенту; 

2) вивчити потенціал створення спільних курсів між українськими та європейськими викладачами (Teacher Twinning); 

3) дослідити досвід та очікування студентів щодо змішаного та дистанційного навчання. 

Дослідження реалізовано у форматі онлайн-опитування (Google Forms). Цільову аудиторію склали викладачі та студенти технічних, економічних і природничих спеціальностей. Період збору даних охоплював липень – жовтень 2025 року. Усього було опитано 404 викладачі з 64 закладів вищої освіти та 770 студентів з 10 регіонів України.

    Digital Content in Ukrainian Universities-1.jpg 

Серед ключових результатів щодо викладачів: 97,3% респондентів виявили зацікавленість у створенні спільних курсів з колегами з ЄС. Найбільш популярними форматами виявилися відеолекції, інтерактивні вправи та тести. Основними очікуваннями від співпраці стали методична підтримка, обмін контентом і технічна допомога. Зафіксовано високий рівень готовності до участі у тандемах викладачів (Teacher Twins). 

     Digital Content in Ukrainian Universities-4.jpg Digital Content in Ukrainian Universities-5.jpg

Серед студентів 75,8% підтримують модернізацію онлайн-курсів, зокрема лекцій, практичних і лабораторних занять. 81,5% зацікавлені у навчанні на спільних курсах, розроблених українськими та європейськими викладачами. 62% вважають, що існуючий цифровий контент є недостатньо структурованим. Понад 80% респондентів підтримують ідею відкритого доступу до сертифікованих онлайн-курсів. 

   Digital Content in Ukrainian Universities-11.jpg Digital Content in Ukrainian Universities-13.jpg

Результати дослідження були представлені у грудні 2025 року в TU Bergakademie Freiberg (Німеччина) під час спільного заходу з партнерами. 

  
      Digital Content in Ukrainian Universities-17.jpg Digital Content in Ukrainian Universities-19.jpg

Команда проєкту EdUp обговорила ключові висновки дослідження та погодила подальші кроки щодо його реалізації. Отримані результати лягли в основу розробки майбутніх навчальних курсів у форматі Teacher Twins. Вони також стали підґрунтям для створення якісного, адаптивного та відкритого цифрового контенту для системи вищої освіти України. 

Наступні кроки WP2 включають: 

🔹формування тематичних тандемів викладачів між НТУ «Дніпровська політехніка» (Україна) та TU Bergakademie Freiberg (Німеччина), Montanuniversität Leoben (Австрія) і LUT University (Фінляндія); 

🔹розробку перших спільних онлайн-курсів; 

🔹запуск пілотного курсу восени 2025 року.

      Digital Content in Ukrainian Universities-22.jpg Digital Content in Ukrainian Universities-14.jpg

Навчання відбувалося у зручному дистанційному форматі на платформі Moodle. Цей курс реалізовано в межах робочого пакета WP4 – Capacity Building in E-Education проєкту EdUp, що спрямований на зміцнення потенціалу української вищої освіти через інтеграцію європейських освітніх практик.






EN Co-Funded by the EU_POS.png
Фінансується Європейським Союзом. Однак висловлені погляди та думки належать лише авторам і не обов’язково відображають погляди Європейського Союзу чи Європейського виконавчого агентства з освіти та культури (EACEA). Ні Європейський Союз, ні EACEA не можуть нести відповідальність за них.


Сервіси

Розклад

Соціальні мережі

Facebook
YouTube

Інформаційне партнерство

Прес-центр
Закон про вищу освіту
© 2006-2025 Інформація про сайт