Як створити ефективну співпрацю між викладачами України та ЄС з метою розробки цифрового освітнього контенту
У межах Робочого пакета WP2 Національний технічний університет «Дніпровська політехніка» здійснив комплексне дослідження для аналізу потреб академічної спільноти України щодо цифрової трансформації освітнього процесу.
Склад дослідницької групи:
🔹доц. Пілова К.П. — декан факультету економіки та фінансів
🔹доц. Куваєва Т.В. — завідувачка кафедри маркетингу
🔹доц. Пілова Д.П. — кафедра прикладної економіки, підприємництва та публічного управління
🔹доц. Череп А.Ю. — кафедра відкритих гірничих робіт
Метою дослідження було:
1) визначити потреби, очікування та бар’єри для підвищення якості цифрового освітнього контенту;
2) вивчити потенціал створення спільних курсів між українськими та європейськими викладачами (Teacher Twinning);
3) дослідити досвід та очікування студентів щодо змішаного та дистанційного навчання.
Дослідження реалізовано у форматі онлайн-опитування (Google Forms). Цільову аудиторію склали викладачі та студенти технічних, економічних і природничих спеціальностей. Період збору даних охоплював липень – жовтень 2025 року. Усього було опитано 404 викладачі з 64 закладів вищої освіти та 770 студентів з 10 регіонів України.
Серед ключових результатів щодо викладачів: 97,3% респондентів виявили зацікавленість у створенні спільних курсів з колегами з ЄС. Найбільш популярними форматами виявилися відеолекції, інтерактивні вправи та тести. Основними очікуваннями від співпраці стали методична підтримка, обмін контентом і технічна допомога. Зафіксовано високий рівень готовності до участі у тандемах викладачів (Teacher Twins).
Серед студентів 75,8% підтримують модернізацію онлайн-курсів, зокрема лекцій, практичних і лабораторних занять. 81,5% зацікавлені у навчанні на спільних курсах, розроблених українськими та європейськими викладачами. 62% вважають, що існуючий цифровий контент є недостатньо структурованим. Понад 80% респондентів підтримують ідею відкритого доступу до сертифікованих онлайн-курсів.
Результати дослідження були представлені у грудні 2025 року в TU Bergakademie Freiberg (Німеччина) під час спільного заходу з партнерами.
Команда проєкту EdUp обговорила ключові висновки дослідження та погодила подальші кроки щодо його реалізації. Отримані результати лягли в основу розробки майбутніх навчальних курсів у форматі Teacher Twins. Вони також стали підґрунтям для створення якісного, адаптивного та відкритого цифрового контенту для системи вищої освіти України.
Наступні кроки WP2 включають:
🔹формування тематичних тандемів викладачів між НТУ «Дніпровська політехніка» (Україна) та TU Bergakademie Freiberg (Німеччина), Montanuniversität Leoben (Австрія) і LUT University (Фінляндія);
🔹розробку перших спільних онлайн-курсів;
🔹запуск пілотного курсу восени 2025 року.
Навчання відбувалося у зручному дистанційному форматі на платформі Moodle. Цей курс реалізовано в межах робочого пакета WP4 – Capacity Building in E-Education проєкту EdUp, що спрямований на зміцнення потенціалу української вищої освіти через інтеграцію європейських освітніх практик.
Фінансується Європейським Союзом. Однак висловлені погляди та думки належать лише авторам і не обов’язково відображають погляди Європейського Союзу чи Європейського виконавчого агентства з освіти та культури (EACEA). Ні Європейський Союз, ні EACEA не можуть нести відповідальність за них.